PSYCHOMUTACJE POZNAWCZE


Poznaliście już Psychomutacje Afektu, więc czas zapoznać się z przemianami dotyczącymi wspomnień ludzi. Zaczniemy oczywiście od teorii, a następnie dokonamy przemian w praktyce.

 

Psychomutacje Poznawcze - to wszelkie działania, które wpływają na naszą pamięć. Pamięć jest jedynym procesem poznawczym na jaki możemy mieć wpływ, ponieważ nie jesteśmy w stanie zmienić czyjegoś światopoglądu, ale jego wspomnienia już tak.

 

Praca Amnezjatorów

Amnezjator - to pracownik Ministerstwa Magii odpowiednio wyszkolonego, którego zadaniem jest usuwanie

bądź modyfikowanie wspomnień mugoli, którzy byli świadkami użycia magii.

Pamiętajmy jednak, iż wszczepianie komuś fałszywych wspomnień to już zaawansowana czarna magia, której nie praktykujemy.

 

Rodzaje Amnezji

  • wsteczna - polega ona na tym, iż nie pamiętamy niczego sprzed rzucenia zaklęcia
  • fragmentaryczna - polega ona na tym, iż nie pamiętamy kilku wspomnień sprzed rzucenia zaklęcia
  • następcza - polega ona na tym, iż nie jesteśmy w stanie zapamiętać nowych informacji po rzuceniu błędnego zaklęcia

Pomyłki Psychomutacyjne a konsekwencje

W dzisiejszej transmutacji Amnezjatorzy zajmują się głównie amnezją fragmentaryczną, czyli usuwaniem konkretnego wydarzenia. Jednakże jeśli nie określimy w prosty i logiczny sposób głównych czynników przemiany tj. co, gdzie, jak  to możemy spowodować amnezję wsteczną lub następczą, które zaliczane są

do błędów psychomutacyjnych.

 

Schemat przemian Psychomutacji Poznawczej

  • metoda kodowania - Metoda Krokowa
  • chwyt - beta
  • manipulacja - brak
  • estymulator - zastępuje miejsce oporu i należy go obliczyć dla każdego przypadku oddzielnie.
    Zapisujemy go w postaci: {ε} = {ε min; ε max} >
  • równanie dla sytuacji, która dopiero co się wydarzyła: < 10 maja 2017 13:59:21;dywan latający; Londyn=Pc> Zapomnij! >
  • równanie dla sytuacji, która wydarzyła się jakiś czas temu: < wrzesień 2016; człowiek znikający w kominku; Londyn=Pc> Zapomnij! >
  • zaklęcie - Obliviate

PRAKTYKA


Przykład 1. Dokonaj przemiany usunięcia wspomnienia dla 11 latka, który jest zdrowy, ale jeszcze nie rozpoczął nauki w Hogwarcie kradzieży jego ulubionej miotełki z 17 sierpnia 2016 roku z Ulicy Pokątnej:

Na podstawie danych zawartych w poleceniu oblicz estymulator dziecka, a następnie dokonaj przemiany.

 

Obliczenie Estymulatora:

ε=1+1+0=2

15%ε=0,15*2

15%ε=0,3

ε max=2+0,3=2,3

ε min=2-0,3=1,7

Przedział Ufności 11 latka jest od 2,3 do 1,7.

 

Przemiana schematyczna:

< skupienie >

< {ε} = {2,3;1,7} >

< 17 sierpnia 2016;kradzież miotełki;Ulica Pokątna=Pc> Zapomnij! >

< beta >

< Obliviate! >

 

Przemiana klimatyczna:

[podchodzi do płaczącego dziecka i chwyta różdżkę między kciukiem, a resztą palców. Następnie delikatnie rękę zgina w łokciu i unosi ją na wysokość dziecka. Skupia się nad usunięciem niemiłego wspomnienia i rzuca zaklęcie na smutne dziecko] OBLIVIATE!


Praktyka 2. Dokonaj przemiany usunięcia wspomnienia 20 letniego mugola, który prowadzi własną firmę oraz nigdy nie chorował i przed chwilą zobaczył latający samochód w Londynie:

Tak jak w poprzednim przykładzie musisz obliczyć estymulator mugola, a następnie dokonać przemiany schematycznej i klimatycznej.

 

Obliczenie Estymulatora:

ε=3+3+0=6

15%ε=0,15*6

15%ε=0,9

ε max=6+0,9=6,9

ε min=6-0,9=5,1

Przedział Ufności 20 letniego mugola jest od 6,9 do 5,1.

 

Przemiana schematyczna:

< skupienie >

< {ε}={6,9;5,1} >

< 24 kwietnia 13:59:56; latający samochód; Londyn=Pc> Zapomnij! >

< beta >

< Obliviate! >

 

Przemiana klimatyczna:

[dostałaś wezwanie z Ministerstwa do mugola, którego od razu zauważasz. Podchodzisz do niego cichym krokiem i wyciągasz różdżkę, którą sprawnym ruchem chwytasz między kciukiem, a pozostałymi palcami. Rękę znacznie podnosisz na wysokość twarzy mugola i zginasz ją w łokciu, a następnie wypowiadasz zaklęcie] OBLIVIATE!